Aandacht voor kwaliteit

Uw wensen en verwachtingen staan bij ons voorop. Wij hebben aandacht voor uw persoonlijke situatie en zoeken voor u de juiste oplossingen. Daar werken wij voortdurend aan.

een actief kwaliteitsbeleid, wat betekent dat voor u? 

"Wij kunnen als verzekeraar alleen slagen als wij u, onze klant, centraal stellen en persoonlijke aandacht aan u besteden. Wij willen onze klanten beter begrijpen, maar dat is niet eenvoudig omdat ieder mens gelukkig anders is en andere wensen heeft. U besluit als klant zelf wat u wilt en hoe u dat wilt. Daarom proberen wij altijd goed naar onze klanten te luisteren en doen wij onze uiterste best u persoonlijk en met aandacht te benaderen.” 

Annette Mosman, CEO Generali Nederland

Als klant bent u bij Generali verzekerd van alle aandacht. Hiermee geven wij aan dat het voor ons belangrijk is dat u zich als klant persoonlijk benaderd en gewaardeerd voelt. Of u nu kiest voor het online afsluiten van een verzekering of dit doet via een van onze adviseurs.

Onderscheidend zijn door klantfocus

Generali wil zich onderscheidend positioneren door te excelleren in klantinteractie en door een persoonlijke aanpak. Daarbij gaat het erom dat u zich begrepen voelt en uitgenodigd wordt persoonlijk met ons in contact te treden. Generali hanteert de menselijke maat en heeft een cultuur waarin onze medewerkers commitment tonen en u behandelen zoals zij zelf behandeld willen worden. Daarmee werken wij aan de vertrouwensband met onze klanten.

Generali is een informele organisatie die zich kenmerkt door een platte structuur met een duidelijk besturingsmodel. Dit zijn voor ons de voorwaarden die ervoor zorgen dat wij optimaal met u kunnen communiceren en onze verantwoordelijkheden in alle lagen van de organisatie kunnen nemen. Dit komt de snelheid waarmee wij u van dienst zijn ten goede.

Persoonlijke verzekeraar

Met de slogan Verzekerd van alle aandacht wordt onze positionering onderschreven.“Persoonlijk” is hierbij de kern. Daarbij komt u als klant op de eerste plaats. Deze positionering heeft twee kanten: een ‘harde’ en een ‘zachte’.

De harde kant wordt zichtbaar in:

  • het bieden van keuzemogelijkheden, bijvoorbeeld via welk kanaal u uw verzekeringsproduct aanschaft, het niveau van service dat u wenst en suggesties op basis van uw persoonlijke wensen
  • een ‘menukaart’: niet alles kan, maar je kunt bij ons wel kiezen;
  • onze bedrijfsprocessen (de manier waarop wij ons werk doen).
De zachte kant komt tot uiting in ons gedrag, de excellente interactie met de klant. Daarbij gaat het om:
  • de verpersoonlijking van onze dienstverlening (menselijke maat, persoonlijk contact);
  • de aandacht voor de klant; voelt u zich persoonlijk bediend, met empathie behandeld, passend bij de situatie. Wij zijn hierin proactief, oprecht en transparant.

Bovenstaande is voor Generali het uitgangspunt voor een actief kwaliteitsbeleid met concrete doelstellingen en procedures. Wij vragen u actief om reacties, staan open voor uw suggesties en nemen klachten zeer serieus. Door naar uw mening te vragen via bijvoorbeeld klantreviews en –onderzoeken, zijn wij in staat continu de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Voor u, onze klant!

Geef uw mening

Heeft u een suggestie of klacht? Laat het ons direct weten!

Klacht

Uw gegevens

Bijlagen