In een oogopslag

Generali is een belangrijke speler in het internationale verzekeringswezen. Ons doel is om klanten centraal te stellen in alles wat wij doen, met ‘simpler & smarter’ oplossingen. Om ons distributienetwerk effectiever te maken met een breder aanbod van diensten. En om een nog wendbaardere, flexibelere en innovatievriendelijkere organisatie te worden.

Generali Group

In een periode van bijna 200 jaar hebben we een multinationale Group gevormd, die aanwezig is in meer dan 60 landen, met ruim 450 bedrijven en bijna 80.000 medewerkers.

De laatste jaren hebben we een grote strategische reorganisatie doorgevoerd. Hierdoor kunnen wij ons meer op onze kernactiviteiten richten, ons vermogen met grotere zorgvuldigheid beheren en onze organisatie eenvoudiger en transparanter besturen. Door dit proces zijn we in een nieuwe fase beland, gebaseerd op efficiëntere business modellen, innovatieve verkoopstrategieën en een sterker, internationaler merk. Bovendien baseren wij onze investeringsbeslissingen op onze inzet voor een gezond milieu en een duurzame samenleving.

Generali Group.cijfers 2105.jpg

Internationale aanwezigheid

Vanaf het allereerste begin hebben we ons onderscheiden door een sterke internationale focus. Dit is een van onze sterkste punten. Onze geografische aanwezigheid is evenwichtig gespreid over volwassen markten, zoals Italië, Duitsland en Frankrijk, landen met goede vooruitzichten op groei (Oost-Europa) en opkomende markten in Azië en Latijns-Amerika. 

Meer over de landen waar Generali actief is.

Generali World.jpg


belangrijke documenten

Geïntegreerd jaarverslag van Generali
Europees Sociaal Handvest van Generali
Gedragscode
Handvest Duurzaamheidsverplichtingen
Groepsbeleid met betrekking tot milieu en klimaat
Group richtlijn voor verantwoord investeren

Meer over Generali Group