Inboedelverzekering

  • Zeer uitgebreide dekking
  • 15% korting bij veilige woning
  • Garantie tegen onderverzekering
Bereken uw premie
Een van de grootste verzekeraars ter wereld
Meer dan 217.000 klanten in Nederland
Sinds 1870 actief in Nederland

Inboedelverzekering

Natuurlijk zoekt u naar de beste inboedelverzekering. Zodat schade aan uw inboedel goed is verzekerd. Bijvoorbeeld als u uw laptop per ongeluk van tafel stoot. Maar ook als een brand al uw dierbare spullen verwoest. Het leed van een woningbrand kan onze verzekering helaas niet voorkomen.Onze verzekering zorgt er wel voor dat de financiële impact beperkt blijft.

Gemiddelde periode waarbinnen wij schade afwikkelen

Inboedelverzekering

WAT IS VERZEKERD

Met de Inboedelverzekering van Generali, is uw inboedel verzekerd tegen alle schades die ontstaan door een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis. Uw spullen zijn verzekerd tegen brandschade, waterschade, schade door blikseminslag, ontploffing, inbraak, gewelddadige beroving, wind, schroeien en smelten.  

WAT IS INBOEDEL

Met inboedel bedoelen we alle verplaatsbare spullen in en om uw huis, die niet vastzitten en u kunt verplaatsen. Zoals meubels, servies, tv’s en laptops. Ook uw niet vastgelijmde laminaat of kliklaminaat is onderdeel van uw inboedel. Verzekeraars noemen deze spullen ook wel de roerende zaken. 

Alles wat vastzit in uw woning en wat u niet zonder schade kunt verwijderen, valt onder de Woonhuisverzekering.

WIE IS VERZEKERD

Met de goedkope inboedelverzekering van Generali is de inboedel van u en uw medebewoners goed verzekerd. Als u bijvoorbeeld per ongeluk de laptop van uw vrouw van tafel stoot of als uw zoon tijdens zijn eerste kookkunsten de vlam in de pan laat slaan. 

Ook uw huisdieren zijn bij ons meeverzekerd. Gelukkig maar, want u geeft veel liefde aan uw trouwe dier. En dat mag ook best wat kosten. Van een dure behandeling voor uw kat bij de dierenarts, tot de luxe brokjes voor uw hond. Uw huisdieren zijn verzekerd tot maximaal € 2.000,-.  

WAAR VERZEKERD

Uw inboedel is in uw huis verzekerd tegen alle plotselinge en onvoorzien schades, tenzij onze voorwaarden anders vermelden. Buiten uw woning is uw inboedel ook verzekerd, maar zijn er wel wat beperkingen. Zo is diefstal van uw tuinmeubelen uit uw tuin of van uw balkon wél verzekerd, maar is een gestolen tuinbank vanaf de gemeenschappelijke galerij niet verzekerd. Tenzij er aantoonbare sporen zijn van inbraak of u bent op straat met geweld beroofd van uw spullen. 

Hoe uw spullen zijn verzekerd in andere woningen op straat of in de auto, leest u terug in de polisvoorwaarden van de Inboedelverzekering.

WAT IS NIET VERZEKERD

De inboedelverzekering van Generali biedt een uitstekende dekking. Toch is er een aantal situaties waarin uw schade niet wordt vergoed. Bijvoorbeeld wanneer de schade is veroorzaakt door slecht onderhoud of constructiefouten. Of wanneer er sprake is van slijtage. Direct naar het overzicht wat is niet verzekerd met inboedelverzekering.

WANNEER VERZEKERD

Bij Generali kunt u online een Inboedelverzekering afsluiten. U bent dan direct verzekerd. Of later vanaf de ingangsdatum die u kiest. Het is belangrijk dat u de eerste premie binnen 30 dagen na de ingangsdatum aan ons overmaakt. Ontvangen wij uw betaling niet, dan bent u al die tijd nog niet verzekerd. Nadat u uw polis heeft ontvangen, heeft u 14 dagen bedenktijd. Als u ons binnen die 14 dagen laat weten dat u ervan afziet, dan is uw verzekering nooit ingegaan. U betaalt dan geen premie of kosten.  

EIGEN RISICO

Bij onze Inboedelverzekering geldt een standaard eigen risico van € 100,-. Voor schade door wind aan terreinafscheidingen, zoals een schutting, is er een eigen risico van € 250,- per schadegeval. U kunt ervoor kiezen dit uit te breiden met € 500,- of € 1.000,-. Zo betaalt u een lagere premie voor uw verzekering. Uw eigen risico uitbreiden is een verstandige keus als u wilt besparen op de premie en bij  schades dat bedrag voor eigen rekening wil nemen.

Aanvullende dekkingen

Glasdekking

Met de ‘Glasdekking’ bent u verzekerd voor breuk van licht doorlatend glas in raamkozijnen en deuren. U bent ook verzekerd voor de kosten van noodvoorzieningen die u moet maken bij glasschade. Bijvoorbeeld als u snel een timmerman laat komen om met planken een ruit dicht te maken omdat de glaszetter niet meteen kan komen of de ruit niet op voorraad heeft.

Buitenhuisdekking

Met de buitenhuisdekking is uw inboedel overal ter wereld verzekerd tegen een plotselinge en onvoorziene schade. Dat geldt voor de laptop in uw tas, uw mobiele telefoon of sieraden. Verlies en vermissing is niet verzekerd.

Schade

SCHADE MELDEN

Schade aan uw inboedel is nooit prettig. We kunnen ons voorstellen dat u bent geschrokken en met veel vragen zit. Hoe moet u de schade opruimen? Is dit wel verzekerd? Kunt u met de vergoeding dezelfde nieuwe spullen kopen? We helpen u op weg bij schade aan uw inboedel. 

U kunt schade direct online melden via het schadeformulier. Als u van de ergste schrik bent bekomen, is het belangrijk om foto’s te maken van de schade. Duidelijk beeldmateriaal helpt onze schadeadviseurs bij het inschatten van de situatie. Zo kunnen zij uw schade sneller behandelen en een eventuele vergoeding eerder aan u uitkeren. 

Wilt u een inboedel schade melden? 

  • Meld uw schade online of telefonisch, op het nummer 088 - 6680870. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de schade
  • Vul het schadeformulier in. Scan het ingevulde formulier in en mail het naar schademelden@generali.nl. Stuur foto’s, bonnetjes, eventueel ander bewijsmateriaal en, bij aangifte, het proces-verbaal mee.
  • Liever niet mailen? U mag uw ingevulde schadeformulier en bewijsmateriaal ook per post verzenden aan: 

Generali
t.a.v. Klantcontactcentrum Schade
Postbus 1888
1110 CL Diemen 

VERGOEDING INBOEDELVERZEKERING GENERALI

Met onze Inboedelverzekering zijn uw spullen verzekerd tegen nieuwwaarde. Dat is het bedrag dat nodig is om al uw spullen nieuw te kopen. Bij schade keren we niet altijd de nieuwwaarde uit. Soms zijn uw spullen nog te repareren en betalen we de reparatiekosten. Of we vergoeden soms de dagwaarde van uw inboedel.  

Ook geldt er voor sommige inboedel een maximale vergoeding: 

  • Audiovisuele – en computerapparatuur : € 12.000,-
  • Lijfsieraden tot maximaal: € 6.000,-
  • Kunst en/of antiek en/of muziekinstrumenten: € 15.000,-
  • Verbeteringen aan uw huurwoning huurdersbelang) : € 6.000,-    

Meer weten over schade melden en de vergoedingen bij de inboedelverzekering Generali? Kijk voor alle vergoedingen in de polisvoorwaarden van de Inboedelverzekering. Tip: bewaar bij de aankoop van waardevolle spullen of bijzondere bezittingen altijd de aankoopbon. Berg deze met een foto zorgvuldig op, eventueel digitaal. Bij een schade voorkomt u dan discussie over de waarde van uw spullen.  

OPRUIM- EN HERSTELKOSTEN

Door een lekkage staat het water in de woonkamer tot uw enkels. Door de meubels snel te verplaatsen en de vloer en de ruimte snel te drogen, voorkomt u verdere schade. Zowel de opruim- als de herstelkosten die u maakt om schade te voorkomen of te beperken, krijgt u van ons vergoed.   

Afsluiten en wijzigen

INBOEDELVERZEKERING AFSLUITEN

Een inboedelverzekering afsluiten is niet verplicht, maar wel verstandig. U heeft hard gewerkt om uw huis mooi in te richten. En daarom bent u terecht zuinig op uw dierbare spullen. Een goede inboedelverzekering is dan ook onmisbaar. De Generali Inboedelverzekering kunt u direct online afsluiten. Zo is uw inboedel in 5 minuten verzekerd.  

Heeft u ook al een Woonhuisverzekering? Het is slim om beide verzekeringen bij 1 verzekeraar af te sluiten, om gaten en overlappingen in de dekking te voorkomen. Lees meer over de voordelen van de Generali  WoonhuisverzekeringU kunt onze verzekeringen ook afsluiten via uw adviseur. Wilt u liever afsluiten via een adviseur, maar heeft u nog geen adviseur? Hier vindt u eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

INBOEDELVERZEKERING WIJZIGEN

Als er iets wijzigt in uw inboedel of leefsituatie dan is het verstandig om dit zo snel mogelijk door te geven. Bijvoorbeeld als u een zeer kostbaar kunstwerk koopt, gaat scheiden of verhuizen of als u langer dan 2 maanden niet in uw huis bent vanwege een wereldreis. 

Neem voor het doorgeven van wijzigingen contact met ons op. U kiest zelf hoe u ons wilt bereiken: 

  • Telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 uur en 20.00 uur via 088 - 668 00 00
  • Sommige aanpassingen, zoals contactgegevens en betaalwijze, kunt ook doorgeven met een online formulier
  • Een e-mail stuurt u naar service@generali.nl.
  • Liever per post? Stuur uw wijziging naar: 

Generali
t.a.v. Service & Advies
Postbus 1888
1110 CL Diemen 

INBOEDELVERZEKERING OPZEGGEN

Als u online een inboedelverzekering heeft afgesloten dan mag u dagelijks uw verzekering opzeggen. Dat kan online, per e-mail en schriftelijk. De verzekering eindigt op de dag dat u uw verzekering wilt beëindigen, om 24.00 uur. Ook wij mogen uw verzekering beëindigen. Bijvoorbeeld als achteraf blijkt dat u uw woning heeft onderverhuurd. In de polisvoorwaarden leest u wanneer wij uw verzekering mogen stopzetten. 

Deze tekst is geschreven op basis van de huidige voorwaarden. Gelden deze voorwaarden niet voor u? Dan zijn de oude polisvoorwaarden van toepassing. Deze vindt u bij onze overige verzekeringen.

Bereken uw premie en sluit direct uw inboedelverzekering af Bereken premie

Handige links

Service & Advies

U kunt ons bellen

088 668 00 00 Bel mij terug
(lokaal tarief)


Chatten


Stel uw vraag

Vraag stellen

Ik maak verzekeren graag helder. Zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Paul Hofstra
Klantadviseur

  1. U meldt schade

    Schade melden kan telefonisch, online of per post. Stuur uw schadefoto’s, omschrijving van het voorval, eventueel een proces-verbaal en de schade naar ons toe.

  2. Controle

    Wij nemen de schademelding in behandeling en binnen 1 werkdag sturen wij u de bevestiging van uw schademelding.

  3. Vergoeding of schade-expert

    Is de schade verzekerd, dan vergoeden wij de reparatie. In sommige gevallen schakelen we een schade-expert in om u te helpen bij het vaststellen van de schade.

  4. Uitbetaling schade

    Heeft u recht op een schadevergoeding? Wij betalen het schadebedrag binnen 5 werkdagen aan u, uw adviseur of de schadehersteller.

Inboedelverzekering thema's

Onderhoud en preventie

Als uw inboedel veel waarde voor u heeft, emotioneel of financieel, dan zorgt u er goed voor. U kunt natuurlijk niet alle schades voorkomen. Maar er zijn wel maatregelen die u kunt treffen om de kans op schade of diefstal te verkleinen.

Hoe is dat verzekerd

Uw inboedel kan door allerlei gebeurtenissen schade oplopen. Welke spullen behoren tot uw inboedel en welke schades zijn wel en niet verzekerd? Oftewel, wanneer kunt u wel en niet een beroep doen op uw Inboedelverzekering?


Regel uw zaken eenvoudig online