Inboedelverzekering

  • Zeer uitgebreide dekking
  • 15% korting bij veilige woning
  • Garantie tegen onderverzekering
Bereken uw premie
Een van de grootste verzekeraars ter wereld
Meer dan 217.000 klanten in Nederland
Sinds 1870 actief in Nederland

Inboedelverzekering

Natuurlijk zoekt u naar de beste inboedelverzekering. Zodat schade aan uw inboedel goed is verzekerd. Bijvoorbeeld als u uw laptop per ongeluk van tafel stoot. Maar ook als een brand al uw dierbare spullen verwoest. Het leed van een woningbrand kan onze verzekering helaas niet voorkomen.Onze verzekering zorgt er wel voor dat de financiële impact beperkt blijft.

Wat is een inboedelverzekering?

Waarvoor gebruikt u de Inboedelverzekering?

De Inboedelverzekering van Generali verzekert uw inboedel tegen alle schades die ontstaan door een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis. Denk aan brandschade, waterschade, schade door blikseminslag, ontploffing, inbraak, gewelddadige beroving, wind, schroeien en smelten.  

Bereken uw premie

WAT IS INBOEDEL?

Met inboedel bedoelen we alle verplaatsbare spullen in en om uw huis, die niet vastzitten en u kunt verplaatsen. Zoals meubels, servies, tv’s en laptops. Ook uw niet vastgelijmde laminaat of kliklaminaat is onderdeel van uw inboedel. Verzekeraars noemen deze spullen ook wel de roerende zaken. 

Alles wat vastzit in uw woning en wat u niet zonder schade kunt verwijderen, valt onder de Woonhuisverzekering.

WIE IS VERZEKERD?

U en uw medebewoners zijn goed verzekerd met de goedkope Inboedelverzekering van Generali. Bijvoorbeeld als: 

 

  • uw spullen gestolen zijn bij een inbraak
  • u per ongeluk de laptop van uw vrouw van tafel stoot
  • u tijdens het koken de vlam in de pan laat slaan
  • uw huisdier met zijn pootje tussen de deur komt
  • een overvaller u met geweld berooft op straat

WAAR bent u VERZEKERD?

Uw inboedel is in uw huis verzekerd tegen alle plotselinge en onvoorziene schades, tenzij onze voorwaarden anders vermelden.

Buiten uw woning is uw inboedel ook verzekerd, maar zijn er wel wat beperkingen. Zo is diefstal van uw tuinmeubelen uit uw tuin of van uw balkon wél verzekerd, maar is een gestolen tuinbank vanaf de gemeenschappelijke galerij niet verzekerd. Tenzij er aantoonbare sporen zijn van inbraak of iemand u met geweld beroofd van uw spullen. 

Hoe uw spullen zijn verzekerd in andere woningen op straat of in de auto, leest u terug in de polisvoorwaarden van de Inboedelverzekering.

WAT IS NIET VERZEKERD?

De inboedelverzekering van Generali biedt een uitstekende dekking. Toch zijn er een aantal situaties waarin uw schade niet wordt vergoed. Bijvoorbeeld:

  • wanneer de schade is veroorzaakt door slecht onderhoud of constructiefouten
  • wanneer er sprake is van slijtage
Direct naar het overzicht wat is niet verzekerd met inboedelverzekering.

WANNEER VERZEKERD?

Bij Generali kunt u online een Inboedelverzekering afsluiten. U bent dan direct verzekerd. Of later vanaf de ingangsdatum die u kiest.

Het is belangrijk dat u de eerste premie binnen 30 dagen na de ingangsdatum aan ons overmaakt. Ontvangen wij uw betaling niet, dan bent u al die tijd niet verzekerd. Nadat u uw polis heeft ontvangen, heeft u 14 dagen bedenktijd. Als u ons binnen die 14 dagen laat weten dat u afziet van de polis, dan is uw verzekering nooit ingegaan. U betaalt dan geen premie of kosten.  

Wat is uw eigen risico?

Bij onze Inboedelverzekering geldt een standaard eigen risico van € 100,-. Voor schade door wind aan terreinafscheidingen, zoals een schutting, is er een eigen risico van € 250,- per schadegeval. 

U kunt ervoor kiezen dit uit te breiden met € 500,- of € 1.000,-. Zo betaalt u een lagere premie voor uw verzekering. Uw eigen risico uitbreiden is een verstandige keus als u wilt besparen op de premie en bij  schades dat bedrag voor eigen rekening wil nemen.

Aanvullende dekkingen

Glasdekking

Met de ‘Glasdekking’ bent u verzekerd voor breuk van licht doorlatend glas in raamkozijnen en deuren. U bent ook verzekerd voor de kosten van noodvoorzieningen die u moet maken bij glasschade. Bijvoorbeeld als u snel een timmerman laat komen om met planken een ruit dicht te maken omdat de glaszetter niet meteen kan komen of de ruit niet op voorraad heeft.

Direct naar Glasverzekering

Buitenhuisdekking

Met de buitenhuisdekking is uw inboedel overal ter wereld verzekerd tegen een plotselinge en onvoorziene schade. Dat geldt voor de laptop in uw tas, uw mobiele telefoon of sieraden. Verlies en vermissing is niet verzekerd.

Direct naar Buitenhuisdekking

 

Schade melden?

Meld schade direct online

Schade aan uw inboedel is nooit prettig. We kunnen ons voorstellen dat u bent geschrokken en met veel vragen zit. Hoe moet u de schade opruimen? Is dit wel verzekerd? Kunt u met de vergoeding dezelfde nieuwe spullen kopen? We helpen u op weg bij schade aan uw inboedel. 

U kunt schade direct online melden via het schadeformulier. Als u van de ergste schrik bent bekomen, is het belangrijk om foto’s te maken van de schade. Duidelijk beeldmateriaal helpt onze schadeadviseurs bij het inschatten van de situatie. Zo kunnen zij uw schade sneller behandelen en een eventuele vergoeding eerder aan u uitkeren. 

Wilt u een inboedel schade melden? 

  • Meld uw schade online of telefonisch, op het nummer 088 - 6680870. Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de schade
  • Vul het schadeformulier in. Scan het ingevulde formulier in en mail het naar schademelden@generali.nl. Stuur foto’s, bonnetjes, eventueel ander bewijsmateriaal en, bij aangifte, het proces-verbaal mee.
  • Liever niet mailen? U mag uw ingevulde schadeformulier en bewijsmateriaal ook per post verzenden aan: 

Generali
t.a.v. Klantcontactcentrum Schade
Postbus 1888
1110 CL Diemen 

Welke uitkering bij de Inboedelverzekering?

Met onze Inboedelverzekering zijn uw spullen verzekerd tegen nieuwwaarde. Dat is het bedrag dat nodig is om al uw spullen nieuw te kopen. Bij schade keren we niet altijd de nieuwwaarde uit. Soms zijn uw spullen nog te repareren en betalen we de reparatiekosten. Of we vergoeden soms de dagwaarde van uw inboedel.  

Ook geldt er voor sommige inboedel een maximale vergoeding: 

  • Audiovisuele – en computerapparatuur : € 12.000,-
  • Lijfsieraden tot maximaal: € 6.000,-
  • Kunst en/of antiek en/of muziekinstrumenten: € 15.000,-
  • Verbeteringen aan uw huurwoning huurdersbelang) : € 6.000,-    

Meer weten over schade melden en de vergoedingen bij de inboedelverzekering Generali? Kijk voor alle vergoedingen in de polisvoorwaarden van de Inboedelverzekering. Tip: bewaar bij de aankoop van waardevolle spullen of bijzondere bezittingen altijd de aankoopbon. Berg deze met een foto zorgvuldig op, eventueel digitaal. Bij een schade voorkomt u dan discussie over de waarde van uw spullen.  

Zijn OPRUIM- EN HERSTELKOSTEN vergoed?

Door een lekkage staat het water in de woonkamer tot uw enkels. Door de meubels snel te verplaatsen en de vloer en de ruimte snel te drogen, voorkomt u verdere schade.Gelukkig zijn zowel de opruim- als de herstelkosten die u maakt om schade te voorkomen of te beperken verzekerd. 

Afsluiten en wijzigen

INBOEDELVERZEKERING AFSLUITEN

Een inboedelverzekering afsluiten is niet verplicht, maar wel verstandig. U heeft hard gewerkt om uw huis mooi in te richten. En daarom bent u terecht zuinig op uw dierbare spullen. Een goede inboedelverzekering is dan ook onmisbaar. De Generali Inboedelverzekering kunt u direct online afsluiten. Zo is uw inboedel in 5 minuten verzekerd.  

Bereken uw premie



Heeft u ook al een Woonhuisverzekering? Het is slim om beide verzekeringen bij 1 verzekeraar af te sluiten, om gaten en overlappingen in de dekking te voorkomen. Lees meer over de voordelen van de Generali  Woonhuisverzekering

INBOEDELVERZEKERING WIJZIGEN

Als er iets wijzigt in uw inboedel of leefsituatie dan is het verstandig om dit zo snel mogelijk door te geven. Bijvoorbeeld als u een zeer kostbaar kunstwerk koopt, gaat scheiden of verhuizen of als u langer dan 2 maanden niet in uw huis bent vanwege een wereldreis. 

Neem voor het doorgeven van wijzigingen contact met ons op. U kiest zelf hoe u ons wilt bereiken: 

  • Telefonisch van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 uur en 17.30 uur via 088 - 668 00 00
  • Sommige aanpassingen, zoals contactgegevens en betaalwijze, kunt ook doorgeven met een online formulier
  • Een e-mail stuurt u naar service@generali.nl.
  • Liever per post? Stuur uw wijziging naar: 

Generali
t.a.v. Service & Advies
Postbus 1888
1110 CL Diemen 

INBOEDELVERZEKERING OPZEGGEN

Als u online een inboedelverzekering heeft afgesloten dan mag u dagelijks uw verzekering opzeggen. Dat kan online, per e-mail en schriftelijk. De verzekering eindigt op de dag dat u uw verzekering wilt beëindigen, om 24.00 uur. Ook wij mogen uw verzekering beëindigen. Bijvoorbeeld als achteraf blijkt dat u uw woning heeft onderverhuurd. In de polisvoorwaarden leest u wanneer wij uw verzekering mogen stopzetten. 

Deze tekst is geschreven op basis van de huidige voorwaarden. Gelden deze voorwaarden niet voor u? Dan zijn de oude polisvoorwaarden van toepassing. Deze vindt u bij onze overige verzekeringen.

Voorwaarden Inboedelverzekering

Deze informatie is geschreven op basis van de voorwaarden Inboedelverzekering oktober 2015. Heeft u voorafgaand aan deze maand een inboedelverzekering afgesloten en wilt u informatie over de dekking van úw verzekering? Zoek dan de voorwaarden die voor u gelden.

Werkt u liever met een adviseur? Een Inboedelverzekering via een adviseur afsluiten is ook mogelijk. Wilt u uw verzekeringszaken door een adviseur laten regelen, maar heeft u nog geen adviseur? Vind eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

Bereken uw premie en sluit direct uw inboedelverzekering af Bereken uw premie

Handige links

Service & Advies

U kunt ons bellen

088 668 00 00 Bel mij terug
(lokaal tarief)


Chatten


Stel uw vraag

Vraag stellen
Generali verzekeringen

Ik maak verzekeren graag helder. Zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Paul Hofstra
Klantadviseur

  1. U meldt schade

    Schade melden kan telefonisch, online of per post. Stuur uw schadefoto’s, omschrijving van het voorval, eventueel een proces-verbaal en de schade naar ons toe.

  2. Controle

    Wij nemen de schademelding in behandeling en binnen 1 werkdag sturen wij u de bevestiging van uw schademelding.

  3. Vergoeding of schade-expert

    Is de schade verzekerd, dan vergoeden wij de reparatie. In sommige gevallen schakelen we een schade-expert in om u te helpen bij het vaststellen van de schade.

  4. Uitbetaling schade

    Heeft u recht op een schadevergoeding? Wij betalen het schadebedrag binnen 5 werkdagen aan u, uw adviseur of de schadehersteller.

GERELATEERDE BLOGS

Veilig barbecueen – 21 tips

Veilig barbecueen – 21 tips

Door MIEKE FRANSEN - VERHOEF

Veilig barbecueën? De temperaturen stijgen, de avonden worden langer en de slager, viswinkel en groenteman adverteren met allerlei smakelijke spiesen. Hoogste tijd om de barbecue aan te steken. Hoewel steeds meer mensen de kerstdagen al barbecueënd doorbrengen, is de zomer bij uitstek het favoriete barbecueseizoen. Dat ervaren ook de Brandweer en de Brandwondenstichting. Daarom tips en adviezen van de Brandweer en de Brandwondenstichting om veilig te barbecueën.

Tuintrends 2017

Tuintrends 2017

Door WILLIE BRAKELS

Wij gaan de tuin weer in! Wat is er nu lekkerder dan rustig in uw tuin te genieten van een goed boek? Of uw eigen gekweekte groenten te oogsten? De tuin is een plek om tot uzelf te komen. Gaat u ook aan de slag met uw tuin? In 2017 kiezen wij voor tuinen die regenproof en bijenvriendelijk zijn.

Voorkom inbraak tijdens vakantie

Voorkom inbraak tijdens vakantie

Door WILLIE BRAKELS

Inbraak voorkomen tijdens uw vakantie; het nadenken hierover valt voor veel Nederlanders niet in de categorie vakantievoorpret. Toch is preventie belangrijk voordat u op vakantie gaat. Voorkomen is immers beter dan genezen.


Regel uw zaken eenvoudig online