Vervangend vervoer

Met een Generali Autoverzekering heeft u standaard recht op vervangend vervoer bij bepaalde schadegevallen in het buitenland. Wilt u ook kunnen beschikken over vervangend vervoer als u door autopech niet meer verder kunt rijden? Sluit dan een aanvullende Pechhulp verzekering af.

Zonder aanvullende verzekering

Zonder aanvullende Pechhulp verzekering heeft u met de Generali Autoverzekering (WA Plus beperkt casco of All Risk Autoverzekering) standaard recht op vervangend vervoer tijdens de reparatie van uw auto door een Schadegarant herstelbedrijf. Daarnaast heeft u standaard recht op vervangend vervoer als:

  • In het buitenland uw auto gestolen wordt, of
  • In het buitenland uw auto door een verkeersongeval, brand of een andere plotselinge oorzaak van buiten de auto gerepareerd moet worden en dit niet binnen 7 dagen mogelijk is. U krijgt dan voor maximaal 7 dagen een vervangende auto

Vervangend vervoer bij autopech

Uw auto kan u natuurlijk ook in veel andere gevallen in de steek laten en dat kan heel vervelend zijn. Met de aanvullende verzekeringen Pechhulp Nederland en Pechhulp Europa heeft u recht op hulp als u door plotselinge autopech niet meer verder kunt rijden. De hulp is erop gericht u zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Is een snelle reparatie niet mogelijk, dan krijgt u vervangend vervoer.

Pechhulp Nederland en vervangend vervoer

Heeft u Pechhulp Nederland en krijgt u onderweg pech? Als de reparatie van uw auto binnen 2 uur niet mogelijk is, krijgt u:

  • Vervoer van uw auto met eventuele aanhangwagen naar een adres in Nederland. Ook de bestuurder, de passagiers en de bagage brengen wij naar een adres in Nederland. Dit adres kiest u zelf     
  • Voor maximaal 3 werkdagen een vervangende auto. Deze vervangende auto is van dezelfde categorie, of van een lagere categorie dan uw auto

Pechhulp Europa en vervangend vervoer

Heeft u Pechhulp Europa en krijgt u autopech in het buitenland? Als reparatie van de auto niet mogelijk is binnen 6 uur, maar wel binnen 7 dagen, dan krijgt u:

  • Een vervangende auto om uw reis te kunnen vervolgen. U kunt dan, nadat uw auto is gerepareerd, uw auto ophalen bij het reparatiebedrijf en met uw eigen auto verder reizen of naar huis terugrijden. Deze vervangende auto is van dezelfde klasse, of een lagere klasse dan uw eigen auto. Of
  • U neemt geen vervangende auto. Dan vergoeden wij uw reiskosten (openbaar vervoer 2de klas), voor passagiers en bagage, naar uw eindbestemming of terug naar Nederland. Kan de gerepareerde auto later weer worden opgehaald? Dan vergoeden wij de reiskosten van 1 persoon (openbaar vervoer 2de klas) naar het herstelbedrijf

geen Pechhulp verzekering

Veroorzaakt een ander schade aan uw auto, waardoor u niet meer verder kunt rijden? Dan kunt u de kosten van een huurauto verhalen op de tegenpartij. Zijn of haar verzekeraar vergoedt echter maar 75% van de kosten, omdat u door een huurauto geld bespaart, aangezien u uw eigen auto niet gebruikt. U betaalt dan dus 25% van de huurkosten zelf.

Waarom Pechhulp

Autopech is altijd vervelend, maar helemaal als u daardoor belangrijke afspraken mist, niet op uw werk of thuis kunt komen of kostbare tijd om te werken verliest. Sluit u bij uw autoverzekering Pechhulp af, dan bent u snel weer op weg en kunt u deze ongemakken beperken. Bovendien voorkomt u hoge kosten als u hulp moet inschakelen bij autopech. Let op: u kunt Pechhulp alleen afsluiten als uw auto jonger is dan 12 jaar.

Voorkom dubbele verzekering

Verzeker alleen wat echt nodig is. Soms heeft u met een nieuwe auto al standaard recht op pechhulp. U heeft deze aanvullende dekking dan mogelijk niet nodig. Wij raden u aan dit te controleren en de voorwaarden te vergelijken. Heeft u inderdaad recht op pechhulp? Noteer dan de afloopdatum, zodat u daarna eventueel Pechhulp Europa of Pechhulp Nederland kunt afsluiten.

MEER INFORMATIE  

Generali maakt verzekeren graag helder. Daarom geven wij ook online uitleg en antwoord op allerlei vragen. Wilt u meer weten over vervangend vervoer bij autopech of heeft u andere vragen? Neem gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch, per e-mail, via de chat en via het webformulier. Wat voor u prettig is. Hoe u ons ook benadert, wij geven antwoord op uw vragen en bieden u praktische hulp en advies als u dat nodig heeft. Ook dat is verzekerd zijn van alle aandacht.   

Met vragen kunt u natuurlijk ook bij uw adviseur terecht. Wilt u uw verzekeringszaken door een adviseur laten regelen, maar heeft u nog geen adviseur? Hier vindt u eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

Naar Pechhulp

 

Deze tekst is geschreven op basis van de huidige polisvoorwaarden. Gelden deze voorwaarden niet voor u? Dan zijn de oude polisvoorwaarden van toepassing. Deze vindt u bij onze overige verzekeringen.