Vraag en antwoord - Autoverzekering


  • Autoverzekering afsluiten - waarop moet ik letten?

    Bij een Autoverzekering kiest u uit drie dekkingen: WA, WA Plus (beperkt casco) en All Risk. Daarnaast kunt u aanvullende dekkingen afsluiten. Hoe uitgebreider u zich verzekert, hoe hoger de premie. Maar u kunt er wel mee voorkomen dat schade voor eigen rekening komt.

    Lees meer
  • Auto kind verzekeren - hoe werkt dat?

    Alleen degene die een auto op zijn of haar naam heeft staan, kan die auto verzekeren. Dus heeft uw kind zelf een auto gekocht? Dan kan alleen hij of zij zelf een autoverzekering voor die auto afsluiten.

    Lees meer
  • Auto schorsen - hoe werkt dat?

    Als u uw auto een tijdje niet gaat gebruiken, kan het verstandig zijn om uw auto te stallen en tijdelijk te schorsen bij de RDW. U betaalt in die periode dan geen wegenbelasting en verzekeringspremie. En u hoeft uw auto ook niet APK te laten keuren. Hoe werkt dat precies?

    Lees meer
  • Auto verzekeren in weekend - kan dat?

    U haalt in het weekend uw nieuwe auto op, maar bent vergeten een autoverzekering af te sluiten? Bij Generali kunt u ook in het weekend online een Autoverzekering aanvragen. En in de meeste gevallen accepteren wij uw aanvraag direct.

    Lees meer
  • Groene kaart - wanneer nodig?

    De groene kaart is het bewijs dat uw voertuig is verzekerd en bevat alle relevante informatie over over uw voertuig en uw verzekering. In de meeste landen hoeft hoeft u deze niet verplicht op zak te hebben als u rijdt, maar in sommige landen wel.

    Lees meer
  • Bereken online uw schadevrije jaren

    Voor elk volledig verzekeringsjaar waarin u geen schade veroorzaakt, krijgt u een schadevrij jaar. Veroorzaakt u schade, dan verliest u mogelijk een aantal schadevrije jaren. Hoeveel? Dat hangt af van het aantal treden dat u terugvalt op de bonus-malusladder. Bereken uw schadevrije jaren met onze handige tool.

    Lees meer
  • Wanneer is de dagwaarde van mijn auto verzekerd?

    Bij veel autoverzekeraars verzekert u uw auto tegen de dagwaarde. Met onze WA Plus en All Risk Autoverzekering verzekert u de verkoopwaarde van uw auto, gebaseerd op de ANWB Koerslijst. Bij nieuwe auto's is de nieuwwaarde verzekerd.

    Lees meer
  • Autoverzekering opzeggen na schade - kan dat?

    Kunt u uw autoverzekering opzeggen na schade? Bij Generali kunt u altijd per direct uw Autoverzekering opzeggen. Ook na een schade en binnen het eerste jaar. Wij raden u wel aan met een aantal zaken rekening te houden als u wilt opzeggen na een schade.

    Lees meer
  • Ongeluk zonder rijbewijs - is dat verzekerd?

    Heeft u geen geldig rijbewijs, door bijvoorbeeld een tijdelijke rijontzegging? Dan bent u niet verzekerd voor ongelukken die u met een auto veroorzaakt. Bovendien is autorijden zonder geldig rijbewijs strafbaar.

    Lees meer
  • RDW - wat is dat?

    De Rijksdienst voor het wegverkeer, RDW, is de overheidsinstantie die verantwoordelijk is voor de registratie van motorvoertuigen in Nederland. En de RDW controleert of alle motorvoertuigen die in Nederland te koop zijn en aan het verkeer deelnemen, aan alle wettelijke eisen voldoen.

    Lees meer
  • Rijbewijs verlopen - ben ik verzekerd?

    Rijbewijs verlopen of een ongeldig rijbewijs? En loopt uw auto schade op? Dan vergoedt Generali, net zoals andere verzekeraars, deze schade niet. Ook als u schade rijdt met een ontzegging van de rijbevoegdheid, bent u niet verzekerd.

    Lees meer
  • Schade aan auto, hoe meld ik dat?

    Heeft u schade aan uw auto opgelopen? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. Wij zijn er om u te helpen. En om het u gemakkelijk te maken. Schade melden mag daarom zoals u dat wilt: telefonisch, per e-mail, per post, via onze website of via mobiel schade melden.

    Lees meer
  • Vervangend vervoer

    Met een Generali Autoverzekering heeft u standaard recht op vervangend vervoer bij bepaalde schadegevallen in het buitenland. Wilt u ook kunnen beschikken over vervangend vervoer als u door autopech niet meer verder kunt rijden? Sluit dan een aanvullende Pechhulp verzekering af.

    Lees meer
  • Tweede auto verzekeren - hoe werkt dat?

    Als u al een auto verzekerd heeft bij Generali, loont het om bij ons ook uw tweede auto te verzekeren. De premiekorting die u op uw eerste auto krijgt, geven wij namelijk ook op uw tweede auto. Dat kan flink schelen. Lees hier hoe dat precies werkt.

    Lees meer
  • Tweedehands auto verzekeren - waarop letten?

    Uw tweedehands auto is misschien niet meer hagelnieuw, maar ook een tweedehands auto wilt u natuurlijk goed verzekeren. Met de Generali All Risk Autoverzekering is uw auto het uitgebreidst verzekerd. Maar soms is een WA Plus Autoverzekering financieel aantrekkelijker.

    Lees meer
  • Ongevallen Inzittenden en Ongevallenverzekering - wat is het verschil?

    Bij uw Generali Autoverzekering kunt u de aanvullende dekking Ongevallen Inzittenden afsluiten. Een losse Ongevallenverzekering afsluiten, kan ook. Met beide krijgt u een vergoeding bij blijvend letsel of overlijden als gevolg van een verkeersongeval. Er zijn ook verschillen.

    Lees meer
  • Nieuwe auto verzekeren - waarop letten?

    Met een nieuwe auto bent u natuurlijk extra voorzichtig. Uw nieuwe auto goed verzekeren is daarom verstandig. Met de Generali All Risk Autoverzekering is uw auto het uitgebreidst verzekerd.

    Lees meer
  • Nieuwwaarde auto - wanneer verzekerd?

    De nieuwwaarde van uw auto is het bedrag dat u nodig heeft om nú een nieuwe, soortgelijke auto aan te schaffen. De nieuwwaarde van uw auto is verzekerd met onze WA Plus en All Risk Autoverzekering, zolang uw auto jonger is dan 1 jaar en u de eerste eigenaar ervan bent.

    Lees meer
  • Alarmeisen bij Autoverzekering - zijn die er?

    Heeft u een WA Plus beperkt casco of All Risk Autoverzekering? Dan kan het zijn dat uw auto voorzien moet zijn van een anti-diefstalsysteem, oftewel een beveiligingssysteem of alarmsysteem. Dit is afhankelijk van de oorspronkelijke cataloguswaarde en de leeftijd van uw auto.

    Lees meer
  • Autoverzekering dagelijks opzeggen - kan dat?

    Sommige autoverzekeraars hanteren een opzegtermijn. Als u uw verzekering wilt beëindigen, moet u deze bijvoorbeeld een maand van tevoren opzeggen. De Generali Autoverzekering is dagelijks opzegbaar, ook in het weekend. Als u dat wenst, beëindigen wij uw verzekering per direct.

    Lees meer
  • Autoverzekering maandelijks opzeggen - kan dat?

    Bij sommige autoverzekeraars is de autoverzekering maandelijks opzegbaar. Als u uw verzekering wilt beëindigen, moet u deze bijvoorbeeld een maand van tevoren opzeggen. Zegt u uw Autoverzekering bij Generali op, dan beëindigen wij deze per direct als u dat wilt.

    Lees meer
  • Auto All Risk verzekeren

    De All Risk Autoverzekering is onze uitgebreidste Autoverzekering. Met deze volledig casco verzekering bent u ook verzekerd voor schade aan uw eigen auto als u zelf een botsing of aanrijding veroorzaakt. Wanneer is het slim om voor een All Risk verzekering te kiezen?

    Lees meer
  • Auto WA verzekeren - wanneer verstandig?

    Een WA Autoverzekering is wettelijk verplicht en de minst uitgebreide autoverzekering. Of deze verzekering voor u volstaat, hangt af van de waarde van uw auto en hoeveel risico u zelf wilt en kunt dragen. Oftewel, of u schade aan uw eigen auto zelf wilt en kunt betalen.

    Lees meer
  • Auto WA Plus verzekeren - wanneer verstandig?

    WA Plus biedt een ruimere dekking dan WA, maar is minder uitgebreid dan de All Risk verzekering. Of deze verzekering de beste keuze voor u is, hangt af van de waarde van uw auto en hoeveel risico u zelf wilt en kunt dragen. Oftewel, of u schade aan uw eigen auto zelf wilt en kunt betalen.

    Lees meer
  • Eigen risico bij Autoverzekering - hoe hoog is dat?

    Met onze Autoverzekering heeft u bij sommige schades een eigen risico. Dat betekent dat u bij herstel van de schade tot maximaal het bedrag aan eigen risico zelf betaalt. Is het schadebedrag hoger, dan vergoeden wij de rest. De hoogte van het eigen risico hangt af van de soort schade en de garage die de schade herstelt. Bij Schadegarant en Glasgarant herstelbedrijven profiteert u van geen of een lager eigen risico.

    Lees meer
  • Autoverzekering - wat is verzekerd?

    Bij de Generali Autoverzekering bepaalt u zelf hoe uitgebreid u zich verzekert. U kunt namelijk kiezen uit 3 dekkingen: WA, WA Plus beperkt casco en All Risk. Met de All Risk Autoverzekering bent u het uitgebreidst verzekert.

    Lees meer
  • Autoverzekering - wat is niet verzekerd?

    Met de Generali Autoverzekering is uw auto goed verzekerd. Maar wij kunnen niet in alle gevallen uw schade vergoeden. Ongeacht of u onze WA, WA Plus beperkt of All Risk Autoverzekering heeft afgesloten. Wat is niet verzekerd?

    Lees meer
  • Is mijn auto verzekerd?

    Onze klantadviseurs krijgen regelmatig de vraag: Is mijn auto verzekerd? Een belangrijke vraag, want een auto moet in principe altijd verzekerd zijn. Op de website van de RDW kunt u controleren of uw auto minimaal WA verzekerd is. U vult het kenteken van uw auto in en u ziet vervolgens alle relevante informatie over uw auto.

    Lees meer
  • Wat kost een autoverzekering?

    De kosten van een autoverzekering zijn voor iedereen anders. De hoogte van uw premie hangt af van verschillende factoren, zoals uw woonplaats, uw leeftijd, kenmerken van uw auto, hoeveel kilometers u rijdt, hoeveel schadevrije jaren u heeft en de dekking die u kiest.

    Lees meer
  • Op zwarte lijst - hoe werkt dat?

    Verzekeraars kunnen u op de zwarte lijst plaatsen. Bijvoorbeeld als u schade maakt met een onverzekerde auto. Staat u op de zwarte lijst, dan bestaat de kans dat een verzekeraar uw aanvraag voor een autoverzekering niet accepteert.

    Lees meer
  • Waarborgfonds autoschade – hoe werkt dat?

    Heeft u schade aan uw auto die is veroorzaakt door een ander motorvoertuig? En kunt u deze autoschade niet claimen bij de verzekeraar van de veroorzaker, omdat u niet weet welk motorvoertuig de schade heeft veroorzaakt? In veel gevallen kunt u terecht bij het Waarborgfonds Motorverkeer. Dit is een waarborgfonds voor autoschade. Lees wanneer en hoe u een beroep kunt doen op het Waarborgfonds autoschade. Inclusief handige checklist.

    Lees meer
  • Auto verzekeren op naam van ouders – kan dat?

    De eigenaar van een auto is wettelijk verplicht om deze minimaal WA te verzekeren. Sommige jongeren willen, om premie te besparen, hun auto verzekeren op naam van hun ouders. Kan dat?

    Lees meer
  • Autoverzekering niet betaald – wat nu?

    Heeft u de autoverzekering niet betaald? Dat kan iedereen een keer overkomen. Wij sturen u dan natuurlijk een betalingsherinnering. Maar wat gebeurt er als u deze rekening ook niet betaald en een betalingsachterstand krijgt?

    Lees meer
  • Autoverzekering - wie is verzekerd?

    Uw autoverzekering is gekoppeld aan het kenteken van uw auto. Iedereen met een geldig rijbewijs die met uw toestemming uw auto gebruikt, is in principe verzekerd.

    Lees meer
  • Caravan verzekeren met Autoverzekering - kan dat?

    Veel Nederlanders gaan graag met de caravan op vakantie. U ook? Dan is het belangrijk om te weten of en hoe uw caravan verzekerd is. Schade die u met uw caravan veroorzaakt bij anderen is verzekerd met uw Autoverzekering. Maar uw Autoverzekering dekt geen schade aan uw caravan zelf.

    Lees meer
  • Auto verkopen - wat gebeurt er met de autoverzekering?

    U kunt uw auto tegenwoordig gemakkelijk particulier verkopen, bijvoorbeeld via Marktplaats. Wat moet u doen met uw Autoverzekering na verkoop van uw auto?

    Lees meer
  • Autoverzekering opzeggen – hoe werkt dat?

    Bij ons kunt u de autoverzekering op elk gewenst moment via onze website of schriftelijk beëindigen. De autoverzekering eindigt om 24.00 uur op de dag dat u uw verzekering wilt beëindigen. U betaalt alleen premie voor de dagen dat u verzekerd bent. Heeft u te veel betaald? Dan krijgt u dat natuurlijk teruggestort.

    Lees meer
  • Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

    Hoeveel schadevrije jaren heb ik? Hoe u daarachter komt, leest u hier. Want vanaf 1 januari 2014 zijn verzekeraars verplicht om u jaarlijks te informeren over uw schadevrije jaren.

    Lees meer
  • Scheiding – wie krijgt de auto?

    Een scheiding is voor beide partijen niet gemakkelijk. Daarom is het belangrijk om alle zaken goed en eerlijk te verdelen. Laat bijvoorbeeld een waardebepaling van uw auto maken. Zo weet u de waarde van het voertuig en welke compensatie daar tegenover kan staan.

    Lees meer
  • Autoverzekering afsluiten op andere naam

    Heeft u een nieuwe auto gekocht, maar niet voor uzelf, maar voor uw partner of kinderen? Dan wilt u de verzekering misschien afsluiten op hun naam. Een autoverzekering afsluiten op een andere naam, mag dat?

    Lees meer
  • Import auto verzekeren - hoe werkt dat?

    Gaat u een auto zelf importeren uit het buitenland? Dan moet u een aantal zaken regelen voordat u in Nederland mag rijden. Hoe zorgt u ervoor dat u legaal en goed verzekerd de weg opgaat?

    Lees meer
  • Tweedehands auto kopen in 7 stappen

    Bent u van plan om een tweedehands een auto te kopen? Dan kan onze handige stappenplan goed van pas komen. Wij leggen in 7 stappen uit hoe u met vertrouwen een tweedehandsauto kunt kopen.

    Lees meer
  • All Risk en WA Plus – wat is het verschil?

    Twijfelt u tussen All Risk en WA Plus? De All Risk Autoverzekering biedt de uitgebreidste dekking. Met All Risk is ook schade aan uw eigen auto verzekerd als deze schade het gevolg is van een door u zelf veroorzaakte aanrijding of botsing. WA Plus dekt deze schade niet.

    Lees meer
  • Acceptatie Autoverzekering - waar letten verzekeraars op?

    Als u de Generali Autoverzekering afsluit, wordt u in veel gevallen direct geaccepteerd. Toch kan het zijn dat de ene verzekeraar u wel accepteert en de andere niet. Hoe kan dat en waar letten verzekeraars op? Wij leggen u graag uit waar verzekeraars op letten als u een Autoverzekering afsluit.

    Lees meer
  • Auto slopen

    Laat u uw auto slopen, omdat hij total loss is verklaard? Total loss betekent dat reparatie niet meer mogelijk of economisch onverantwoord is. Bij bijvoorbeeld een grote schade aan uw auto kan een garage uw auto total loss verklaren. In dat geval moet uw auto naar de sloop. Hoe gaat dit in zijn werk?

    Lees meer
  • Autoverzekering direct opzeggen na verkoop auto - kan dat?

    Als u uw auto verkoopt, wilt u uiteraard uw Autoverzekering opzeggen. Bij Generali kan dat dagelijks. Als u wilt, kunnen wij uw Autoverzekering per direct opzeggen. En koopt u een andere auto? Dan kunt u die veelal direct verzekeren.

    Lees meer
  • WA Plus - wat is gedekt?

    De WA Plus Autoverzekering, ook wel WA beperkt casco, is een uitgebreidere versie van de WA Autoverzekering. Naast de verplichte WA dekking, biedt WA Plus ook dekking tegen enkele schades aan uw eigen auto. Bijvoorbeeld brand- en ruitschade en schade als gevolg van vandalisme en hagel. Diefstal is ook gedekt.

    Lees meer
  • Waarom Autoverzekering van Generali?

    Met de Generali Autoverzekering bepaalt u zelf hoe u uw auto verzekert. WA, WA Plus of All Risk, wel of geen aanvullende verzekeringen, standaard eigen risico of een extra eigen risico. Wat u ook kiest, met de Generali Autoverzekering bent u zeker van een snelle en soepele schadeafwikkeling en een uitstekende service.

    Lees meer
  • Schade verhalen - hoe werkt dat?

    Heeft u de Generali WA of WA Plus Autoverzekering zonder aanvullende Rechtsbijstand Auto of Verhaalservice? Als uw auto door een ander voertuig schade oploopt, moet u zelf de schade op de bestuurder van dat voertuig verhalen. Hoe doet u dat?

    Lees meer
  • Dekking Autoverzekering wijzigen - kan dat?

    Een aantal jaren geleden besloot u uw auto All Risk te verzekeren. Nu uw auto wat ouder is, denkt u erover om de dekking van uw Autoverzekering te wijzigen. Bijvoorbeeld naar een WA Plus dekking. Kan dit zomaar en zo ja, wanneer dan? Generali maakt verzekeren helder. Daarom geven wij u advies als u de dekking van uw Autoverzekering wilt wijzigen.

    Lees meer
  • Nieuwe auto kopen - waarop letten?

    Bent u van een plan om een nieuwe auto te kopen? Dan is het verstandig om op een aantal dingen te letten. Generali denkt graag met u mee. Daarom geven wij u tips die van pas kunnen komen bij de aankoop van een nieuwe auto.

    Lees meer
  • Ongevallen Inzittenden en Schade Inzittenden – wat is het verschil?

    Ongevallen Inzittenden en Schade Inzittenden zijn aanvullende verzekeringen die u bij uw Generali Autoverzekering kunt afsluiten. Daarmee verzekert u zich van een uitkering bij blijvende invaliditeit of overlijden als gevolg van een verkeersongeval met uw auto. Met Ongevallen Inzittenden ontvangen inzittenden van uw auto een vast bedrag en met Schade Inzittenden zijn alle financiële gevolgen van letselschade verzekerd tot € 1 miljoen.

    Lees meer
  • Rijbewijs ingevorderd - wat nu?

    Om welke redenen wordt uw rijbewijs ingevorderd? Als u de verkeersveiligheid ernstig in gevaar brengt, is dit voor de politie een reden om uw rijbewijs in te vorderen. Zoals bij teveel alcoholgebruik of een te hoge snelheid. Ook raakt u uw rijbewijs kwijt bij openstaande verkeersboetes. Wat betekent een ingevorderd rijbewijs voor uw autoverzekering?

    Lees meer
  • Auto direct verzekeren

    Uw auto direct verzekeren, dat kan bij Generali. U kunt uw autoverzekering nu afsluiten. Veelal ontvangt u binnen enkele minuten uw polis en groene kaart in uw mailbox. Zo gaat u direct verzekerd de weg op.

    Lees meer
  • Checklist autovakantie, wat is verplicht in de auto?

    Een goede voorbereiding van uw autovakantie kan heel wat stress voorkomen. Met onze autovakantie checklist weet u precies wat u moet doen voordat u op vakantie gaat.

    Lees meer
  • Voorruit vervangen – wanneer moet dat?

    Een flinke kras of barst op uw voorruit kan het zicht behoorlijk belemmeren. Vooral bij laagstaande zon ontstaan er gevaarlijke situaties door krassen, hinderlijke schitteringen en vertekeningen. Moet u bij elke kras direct de voorruit vervangen?

    Lees meer
  • Kentekenbewijs kwijt

    Uw kentekenbewijs kwijt of een deel daarvan? Geen probleem. U kunt online een nieuw kentekenbewijs op creditcardformaat bij de RDW aanvragen. Dat geldt ook voor uw tenaamstellingscode. Wij leggen u uit welke stappen nodig zijn om nieuwe autopapieren aan te vragen. En waaruit bestaat dit bewijs eigenlijk?

    Lees meer
  • Autosleutel kwijt - wat nu?

    U staat op het punt om weg te gaan, wilt uw autosleutel pakken en… u kunt ze niet vinden. Uw autosleutel is kwijt. U bent hem verloren, hij is gestolen of op een andere plek dan gebruikelijk teruggelegd. En wat als u uw autosleutel kwijt bent en geen reservesleutel heeft? Kunt u een beroep doen op uw verzekering?

    Lees meer
  • Alle info over berekenen van uw autoverzekering

    U kunt gemakkelijk online de premie voor uw autoverzekering berekenen. Onze online tool houdt rekening met factoren die van invloed zijn op de hoogte van uw premie. Bijvoorbeeld met het merk en type auto en uw aantal schadevrije jaren.

    Lees meer
  • Autoverzekering zonder rijbewijs

    U heeft geen rijbewijs, maar bent wel in het bezit van een auto. Bijvoorbeeld doordat u deze met een prijsvraag heeft gewonnen. Mag u een auto verzekeren zonder rijbewijs? En hoe zit het als u al een autoverzekering heeft, maar u een rijontzegging krijgt of uw rijbewijs is ingevorderd?

    Lees meer
  • Auto verkopen voor export

    Gaat u uw auto verkopen voor export? Bij verkoop aan een buitenlander kunt u de auto niet gewoon overschrijven. U gaat de auto namelijk uitvoeren. Moeilijk? Welnee. Wij laten stapsgewijs zien hoe het exporteren van een auto in zijn werk gaat.

    Lees meer
  • Rijbewijs

    Een rijbewijs is verplicht voor iedereen die met een motorvoertuig de weg op wil. Is uw rijbewijs kwijt, verloren of niet meer geldig? Als u de weg op gaat is dat strafbaar en bovendien bent u niet verzekerd met uw autoverzekering. U kunt dan een rijbewijs aanvragen of verlengen bij de RDW.

    Lees meer
  • Milieusticker Duitsland

    Om de luchtkwaliteit te verbeteren, zijn er in sommige Duitse steden milieuzones ingericht. In deze drukke stadscentra mag u alleen rijden als u een milieusticker heeft. Deze kunt u kopen als u een auto heeft die aan de milieueisen voldoet. Waar koopt u een milieusticker? En wanneer heeft u er een nodig?

    Lees meer
  • Auto verzekeren op zaterdag

    Zaterdag haalt u uw nieuwe auto op, maar u bent vergeten een autoverzekering af te sluiten. Bij Generali kunt u ook uw auto verzekeren op zaterdag. U vraagt online een verzekering aan en in de meeste gevallen accepteren wij uw aanvraag direct.

    Lees meer
  • Auto verzekeren op zondag - kan dat?

    U haalt op zondag uw nieuwe auto op, maar bent u vergeten een autoverzekering af te sluiten? Bij Generali kunt u ook op zondag online een Autoverzekering aanvragen. En in de meeste gevallen accepteren wij uw aanvraag direct.

    Lees meer
  • Autoverzekering voor jongeren

    De Generali Autoverzekering is voor iedereen. Voor de ervaren bestuurder, maar ook voor jongeren die net hun eerste auto hebben. Keuze uit 3 basisdekkingen en met aanvullende verzekeringen precies af te stemmen op de persoonlijke situatie van een jongere. Bereken direct jouw premie!

    Lees meer
  • In welke landen bent u verzekerd

    Bij uw autoverzekering ontvangt u de groene kaart. Hierop staat in welke landen u verzekerd bent. Komt een land niet voor op de groene kaart? Of is een land doorgestreept? Dan bent u in dat land niet verzekerd.

    Lees meer
  • Hoe bepalen wij de hoogte van de schadevergoeding?

    Na een autoschade doen wij ons best om u zo snel mogelijk te laten weten hoeveel en of u een schadevergoeding u krijgt. Om de schadevergoeding is het belangrijk om te weten hoe de schade is ontstaan. Met de juiste informatie kunnen we u sneller op de hoogte stellen.

    Lees meer
  • Verschillende alarmklassen

    Wanneer u een Autoverzekering bij ons aanvraagt, vult u de alarmklasse van uw auto in. Wat zijn de verschillende alarmklassen? En is een alarm verplicht voor de Generali Autoverzekering?

    Lees meer
  • Overstappen Autoverzekering

    Overstappen naar andere autoverzekering? Overstappen hoeft niet moeilijk te zijn. Wij leggen u uit waar u op moet letten bij het overstappen naar een andere Autoverzekering.

    Lees meer
  • Autoverzekering wijzigen en autowissel

    Uw nieuwe auto wilt u natuurlijk goed verzekeren. Hoe zit dat? Kunt u gewoon de oude verzekering van uw vorige auto gebruiken, is het nodig om de autoverzekering voor uw nieuwe auto te wijzigen of is het noodzakelijk om een nieuwe autoverzekering af te sluiten? Autowissel en autoverzekering: wij leggen uit hoe het werkt.

    Lees meer
  • Vrijwaringsbewijs kwijt, wat moet u doen?

    Bij verkoop of sloop van uw auto, ontvangt u een vrijwaringsbewijs. Met dit bewijs kunt u aantonen dat de auto niet meer op uw naam staat. Wat als u het vrijwaringsbewijs kwijt bent?

    Lees meer
  • Hoe berekent u de afschrijving van uw auto?

    Het kopen van een auto kost veel geld. Naast een huis is het voor veel mensen het meest waardevolle bezit. In kosten voor aanschaf, onderhoud én dagelijks gebruik. Wat bepaalt de waarde van uw auto? En in hoeveel jaar schrijft u een auto af?

    Lees meer
  • Derde auto verzekeren

    Ook voor uw derde auto profiteert u van premiekorting via de tweede-gezinsautoregeling. De schadevrije jaren van 1 van uw andere auto’s zorgen voor de no claim korting. Wat zijn de spelregels?

    Lees meer
  • Ongeluk in het buitenland

    Een ongeluk komt nooit gelegen, maar een ongeval in het buitenland is extra vervelend. U heeft last van de taalbarrière en krijgt te maken met wet- en regelgeving van het land waar u bent. Gelukkig kan uw verzekeraar u helpen. Welke verzekeringen bieden uitkomst bij een ongeluk in het buitenland?

    Lees meer
  • Verplichte documenten in auto

    Sommige documenten zijn verplicht in de auto. Zonder een geldig rijbewijs mag u niet achter het stuur. En er zijn nog meer autopapieren verplicht. Welke autopapieren moet u altijd bij u hebben?

    Lees meer