Verhaalservice

Een conflict met de tegenpartij na een verkeersongeval? Het kost vaak veel tijd, energie en moeite om de vergoeding te krijgen waarop u recht heeft. Voorkom dit alles door de aanvullende verzekering Verhaalservice af te sluiten. Dan krijgt u juridische hulp bij het verhalen van materiële schade. Bij onze All Risk Autoverzekering is Verhaalservice inbegrepen.


Bespaar tijd en moeite

Heeft u autoschade door een verkeersongeval waaraan u niet schuldig bent? Dan wilt u niet voor de kosten opdraaien. Toch kan het gebeuren dat u met de tegenpartij in conflict raakt over de vraag wie de veroorzaker van de schade is. Dan is het fijn als een juridisch expert u bijstaat. Zo bespaart u tijd en ergernis en kunt u het conflict sneller achter u laten.

Wat is verzekerd

Met Verhaalservice als aanvullende dekking op uw Generali Autoverzekering heeft u recht op juridische hulp bij het verhalen van materiële schade aan:

  • Uw auto, als gevolg van een verkeersongeval
  • Eventueel een aanhangwagen, caravan of vouwwagen, als u hiermee reed tijdens het ongeval
Bereken uw premie

Hoe werkt Verhaalservice

De Juridische hulp krijgt u van de deskundige medewerkers van DAS. Moet DAS voor u procederen? Dan kan het zijn dat voor die procedure een advocaat vereist is. Dit is niet altijd het geval.

  • Een advocaat is niet verplicht voor de procedure: u kunt ervoor kiezen de procedure door DAS te laten voeren of u wijst zelf in overleg met DAS een rechtshulpverlener aan
  • Een advocaat is wel verplicht voor de procedure: u kunt zelf in overleg met DAS een advocaat kiezen
  • Wordt de tegenpartij ook bijgestaan door DAS? Dan mag u zelf een rechtshulpverlener, zoals een advocaat, kiezen die niet bij DAS in dienst is

Wat vergoedt DAS

U bent volledig verzekerd voor de kosten van de medewerkers van DAS. Voor de overige kosten die nodig zijn bij de rechtsbijstand in uw conflict bent u verzekerd tot maximaal € 12.500,- per zaak. DAS betaalt alleen de kosten die noodzakelijk en redelijk zijn.

Zelfgekozen rechtshulpverlener

Voor een door u zelf aangewezen rechtshulpverlener in een procedure die geen advocaat vereist, vergoeden wij de eigen kosten (het honorarium) van die rechtshulpverlener tot maximaal € 5.000,-. U betaalt in dit geval aan DAS een bedrag van € 250,- als eigen risico.  

Vergoedingen specifieke situaties

Als de kosten voor de juridische hulp hoger zijn dan de schade, kan DAS ervoor kiezen om uw schade te vergoeden, in plaats van juridische hulp te verlenen. En als de rechter u in het gelijk stelt, maar de tegenpartij uw schade echt niet kan vergoeden, ontvangt u maximaal € 750,-.

niet verzekerd bij Verhaalservice

Met Verhaalservice ontvangt u juridische hulp bij het verhalen van materiële schade aan uw auto. Verhaalservice biedt geen recht op juridische hulp bij:

  • Het verhalen van schade aan spullen van u of van uw passagiers na een verkeersongeval
  • Het verhalen van uw letselschade of dat van uw passagiers na een verkeersongeval
  • Conflicten bij de aankoop, de verkoop, het onderhoud of de reparatie van uw auto  

Waarom deze aanvullende Verzekering

Na een aanrijding raakt Rob in een juridisch conflict verwikkeld met de tegenpartij over de vraag wie het ongeluk veroorzaakt heeft. Het frustreert hem enorm, maar Rob heeft door zijn drukke baan geen tijd om zich in de juridische mogelijkheden te verdiepen, laat staan om alles zelf op papier te zetten. Hij schakelt daarom zelf rechtshulp in, waarvoor hij een gepeperde rekening ontvangt. Als hij Verhaalservice had afgesloten bij zijn Autoverzekering, was hij voor die rechtshulp verzekerd geweest.

Rechtsbijstand Auto

Wilt u liever een uitgebreidere rechtsbijstandsverzekering voor conflicten met betrekking tot uw auto? Kies dan voor onze aanvullende dekking Rechtsbijstand Auto. Dan krijgt u ook juridische hulp bij bovengenoemde situaties.

Verzekerd van alle aandacht

Verhaalservice Auto is een extra dekking op de Generali Autoverzekering. Zo verzekert u zich van juridische hulp bij het verhalen van materiële schade aan uw auto na een verkeersongeval. Wilt u weten of deze verzekering aansluit bij uw persoonlijke situatie? Wij denken graag met u mee en geven u advies als u dat nodig heeft. Ook dat is verzekerd zijn van alle aandacht.

Heeft u al een Generali autoverzekering

Als u al een verzekering bij ons heeft afgesloten en u wilt een aanvullende dekking afsluiten, dan kunt u dat eenvoudig regelen. Neem telefonisch contact met ons op of stuur een mail met uw aanvraag naar service@generali.nl.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze aanvullende verzekering? Of heeft u behoefte aan advies? Neem gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch, maar ook per e-mail, chat of webformulier. Wat voor u prettig is. Want u staat bij ons centraal. Hoe u ons ook benadert, wij beantwoorden uw vraag met alle aandacht.

Met vragen kunt u natuurlijk ook bij uw adviseur terecht. Wilt u uw verzekeringszaken door een adviseur laten regelen maar heeft u nog geen adviseur? Hier vindt u eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

Bereken uw premie

 

Deze tekst is geschreven op basis van de huidige polisvoorwaarden. Gelden deze voorwaarden niet voor u? Dan zijn de oude polisvoorwaarden van toepassing.