Pechhulp

Autopech komt nooit gelegen. En u wilt natuurlijk zo snel mogelijk uw reis vervolgen. De Pechhulp van Generali geeft u hulp als u door een defect aan uw auto stil komt te staan en niet verder kunt rijden. Een Pechhulpdekking kunt u afsluiten als uw auto jonger is dan 12 jaar.


Waarom pechhulp

Schade, een defect aan uw auto, een lekke band, uw autosleutel kwijt. Er kan van alles gebeuren waardoor u niet verder kunt rijden. Helemaal vervelend als niemand u op dat moment kan helpen en u daardoor belangrijke afspraken mist, niet op uw werk of thuis kunt komen of kostbare tijd om te werken verliest.

Bereken premie

Wanneer krijgt u hulp

Afhankelijk van de dekking die u kiest, Pechhulp Nederland of Pechhulp Europa, heeft u recht op hulp bij autopech in Nederland of ook bij autopech in de andere landen van Europa. U krijgt bij beide dekkingen in ieder geval hulp als u onderweg niet meer verder kunt rijden omdat de:

  • Auto defect is
  • Auto een lekke band heeft
  • Autosleutel kwijt is
  • Accu leeg is
  • Verkeerde brandstof getankt is
  • Brandstoftank leeg is

Pechhulp Nederland

Heeft u de Pechhulp Nederland dekking en komt u ergens in Nederland met autopech stil te staan? Dan regelen wij:

  • Een noodreparatie ter plaatse, als dat mogelijk is
  • Vervoer van uw auto met eventuele aanhangwagen naar het dichtstbijzijnde erkende herstelbedrijf, als reparatie binnen 2 uur mogelijk is. Ook de bestuurder en passagiers brengen wij naar het herstelbedrijf
  • Vervoer van uw auto met eventuele aanhangwagen naar een adres in Nederland, als reparatie binnen 2 uur niet mogelijk is. Ook de bestuurder, de passagiers en de bagage brengen wij naar een adres in Nederland. Dit adres kiest u zelf. U krijgt dan ook maximaal 3 werkdagen een vervangende auto
  • 1 hotelovernachting, als dat noodzakelijk is. Maximaal € 80,- per persoon

Lees meer over de dekking van Pechhulp Nederland.

Pechhulp Europa

Met Pechhulp Europa bieden wij hulp bij autopech in Europa in de vorm van:

  • Een noodreparatie ter plaatse, als dat mogelijk is binnen 6 uur
  • Vervoer van uw auto met eventuele aanhangwagen naar het dichtstbijzijnde erkende herstelbedrijf, als noodreparatie niet mogelijk is. Ook de bestuurder, de passagiers en de bagage brengen we naar het herstelbedrijf
  • Een vervangende auto om uw reis te vervolgen, als reparatie van uw auto niet binnen 6 uur mogelijk is, maar wel binnen 7 dagen
  • Een vergoeding voor uw reiskosten voor passagiers en bagage, naar uw eindbestemming of terug naar Nederland (openbaar vervoer 2de klas), als reparatie van uw auto binnen 7 dagen niet mogelijk is
  • Een vergoeding voor de verzendkosten van onderdelen die nodig zijn voor de reparatie van uw auto
  • Een vergoeding voor de kosten van stalling van uw auto tot maximaal 2 weken of berging van uw auto
  • Een vervangende chauffeur als de bestuurder en passagiers door ziekte of ongeval niet verder kunnen rijden
  • 2 hotelovernachtingen, indien noodzakelijk. Maximaal € 80,- per persoon per nacht

Lees meer over de dekking van Pechhulp Europa.

Auto ouder dan 12 jaar

Een aanvullende Pechhulpdekking kunt u bij ons alleen afsluiten als uw auto jonger is dan 12 jaar. Heeft u Pechhulp Nederland of Pechhulp Europa en wordt uw auto 12 jaar? Dan vervalt de Pechhulp automatisch. U betaalt vanaf dat moment ook geen premie meer voor de aanvullende dekking. Wij laten het u natuurlijk weten als het zover is.

Pechhulp bij nieuwe auto

Verzeker alleen wat echt nodig is. Soms heeft u met een nieuwe auto al standaard recht op pechhulp. U heeft een aanvullende pechhulp verzekering dan mogelijk niet nodig. Wij raden u aan dit te controleren en de voorwaarden te vergelijken. Heeft u inderdaad al recht op pechhulp? Noteer dan de afloopdatum, zodat u Pechhulp Nederland of Pechhulp Europa eventueel daarna kunt afsluiten.

Verzekerd van alle aandacht

Pechhulp een extra verzekering bij de Generali Autoverzekering. Zo verzekert u zich van hulp bij pech onderweg. Wilt u weten of deze verzekering aansluit bij uw persoonlijke situatie? Wij denken graag met u mee en geven u advies als u dat nodig heeft. Ook dat is verzekerd zijn van alle aandacht.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over deze aanvullende verzekering? Of heeft u behoefte aan advies? Neem gerust contact met ons op. Dat kan telefonisch, maar ook per e-mail, chat of webformulier. Wat voor u prettig is. Want u staat bij ons centraal. Hoe u ons ook benadert, wij beantwoorden uw vraag met alle aandacht.

Met vragen kunt u natuurlijk ook bij uw adviseur terecht. Wilt u uw verzekeringszaken door een adviseur laten regelen, maar heeft u nog geen adviseur? Hier vindt u eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

Heeft u al een Generali autoverzekering

Als u al een verzekering bij ons heeft afgesloten en u wilt een aanvullende dekking afsluiten, dan kunt u dat eenvoudig regelen. Neem telefonisch contact met ons op of stuur een mail met uw aanvraag naar service@generali.nl.

Bereken premie

 

Deze tekst is geschreven op basis van de huidige polisvoorwaarden. Gelden deze voorwaarden niet voor u? Dan zijn de oude polisvoorwaarden van toepassing. Deze vindt u bij onze overige verzekeringen