Autoverzekering

  • Deskundige schadeafhandeling gewaardeerd met een 9 (2015)
  • Geen voicesysteem, wel persoonlijke service
  • Dezelfde korting voor uw 2e auto
Bereken uw premie
Een van de grootste verzekeraars ter wereld
Meer dan 217.000 klanten in Nederland
Sinds 1870 actief in Nederland

Autoverzekering

Een autoverzekering is niet alleen verplicht, maar ook erg belangrijk. Autoschade kan behoorlijk in de kosten lopen. Bij de Generali Autoverzekering kiest u uit verschillende dekkingen. Zo verzekert u precies wat u belangrijk vindt. En dat tegen een aantrekkelijke premie en een uitstekende persoonlijke service.

Autoverzekering

Autoverzekering afsluiten

Bij onze autoverzekering kiest u uit verschillende basisdekkingen: WA, WA Plus beperkt casco en All Risk. Daarnaast heeft u bij ons de keuze uit diverse aanvullende verzekeringen, zodat uw autoverzekering perfect aansluit bij uw wensen en behoeften. En als u wilt, kunt u ook kiezen voor een extra eigen risico. U betaalt dan een lagere premie. 

 

Bereken uw premie

WA

Een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is een verplichte autoverzekering voor iedereen die een auto bezit. U kunt alleen een WA verzekering afsluiten, maar u kunt ook kiezen voor de uitgebreidere autoverzekeringen WA Plus en All Risk. De WA Autoverzekering van Generali vergoedt schade die u met uw auto bij anderen veroorzaakt. Zowel letselschade als materiële schade.

Meer over WA

WA Plus

Met WA Plus, ook wel WA beperkt casco genoemd, verzekert u zich naast schade aan anderen of andermans eigendommen, ook tegen diverse schades aan uw eigen auto. Ruitschade bijvoorbeeld, maar ook schade aan uw auto door inbraak en vandalisme. Ook diefstal van uw auto is verzekerd bij WA Plus autoverzekering.

Meer over WA Plus

All Risk

De meeste autoschades ontstaan door een aanrijding of een botsing. De All Risk autoverzekering heeft de meest uitgebreide dekking: ook als u zelf een botsing of een aanrijding veroorzaakt, is de schade aan uw eigen auto verzekerd. De financiële impact van deze schade is vaak groot. Dus als u de meeste zekerheid wilt, kiest u voor All Risk.

Meer over All Risk

Eigen risico Autoverzekering

De een wil en kan meer financieel risico dragen dan een ander. Bij het herstellen van sommige schades aan uw auto betaalt u een eigen risico. Bij ons kunt u kiezen voor het standaard eigen risico, maar ook voor een extra eigen risico van € 500,- of € 1.000,-. Daardoor heeft u een hoger eigen risico bij schade, maar een flink lagere premie.

Meer over eigen risico

Waar verzekerd

Onze autoverzekering geldt in praktisch alle EU-landen en landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Op uw groene kaart staat in welke landen u exact bent verzekerd met onze autoverzekering.

De groene kaart ontvangt u per mail als u bij ons een autoverzekering afsluit. Komt een land niet voor op de groene kaart? Of is een land doorgestreept? Dan bent u in dat land niet verzekerd.

Wie verzekerd

Elke autoverzekering is gekoppeld aan het kenteken van uw auto. Iedereen met een geldig rijbewijs die met uw toestemming uw auto gebruikt, is in principe verzekerd.

Heeft u een WA-autoverzekering en leent u uw auto uit aan een vriend? Dan is schade die hij veroorzaakt bij anderen in principe verzekerd. Schade aan uw eigen auto is dan niet verzekerd, hiervoor moet u een WA Plus of All Risk autoverzekering afsluiten.

Wat is verzekerd

Bij de Generali Autoverzekering bepaalt u zelf hoe uitgebreid u zich verzekert. U kunt namelijk kiezen uit 3 dekkingen: WA, WA Plus beperkt casco en All Risk. Met de All Risk Autoverzekering bent u het uitgebreidst verzekert.

Wij vinden het belangrijk dat u weet wat is verzekerd en wat niet is verzekerd.

Aanvullende dekking

Pechhulp

Met de aanvullende dekking Pechhulp krijgt u hulp als u door bijvoorbeeld een defecte auto of een lekke band niet meer verder kunt rijden. Ook heeft u binnen Nederland recht op vervangend vervoer. Kies uit Pechhulp Nederland (€ 5,19 p/m) en Pechhulp Europa (€ 7,24 p/m). Ter vergelijking: de kosten voor alleen het vervoer naar de dichtstbijzijnde garage kunnen al snel oplopen tot honderden euro’s. 

Schade Inzittenden

Met de Schadeverzekering Inzittenden zijn de inzittenden van uw auto, de bestuurder en passagiers, verzekerd tegen de financiële gevolgen van letselschade of overlijden door een verkeersongeval. Let op: u kiest of de dekking Schadeverzekering Inzittenden of de dekking Ongevallen Inzittenden.  

U sluit de Schade inzittenden dekking af voor € 5,05 per maand. Direct naar Schadeverzekering Inzittenden

Ongevallen Inzittenden

Als u bij de Autoverzekering kiest voor Ongevallen Inzittenden, dan zijn de inzittenden van uw auto verzekerd van een vast bedrag bij blijvende invaliditeit of overlijden als gevolg van een verkeersongeval. Bij overlijden krijgt u € 15.000,- en bij blijvende invaliditeit is dit maximaal € 30.000,-. Let op: u kiest of een dekking Ongevallen Inzittenden of een Schadeverzekering Inzittenden. 

U sluit de Ongevallen inzittenden dekking af voor € 2,69 per maand. Direct naar Ongevallen Inzittenden

Verhaalservice

Na een ongeluk is het soms lastig om de schade te verhalen bij de tegenpartij. Wilt u een hoog oplopende discussie over schuld aan een ongeluk voorkomen? Kies dan voor de verhaalservice, beschikbaar voor € 2,06 per maand. Daarmee heeft u recht op juridische hulp bij het verhalen van materiële schade aan uw auto na een verkeersongeval.

Direct naar Verhaalservice

Rechtsbijstand

Kiest u naast uw autoverzekering voor Rechtsbijstand auto, dan krijgt u juridische hulp bij het verhalen van materiële schade, blijvend letselschade én bij het oplossen van juridische conflicten met betrekking tot uw auto. Voor € 3,50 per maand kunt u hiermee een boel ellende voorkomen. 

Direct naar Rechtsbijstand auto.

Verlenging Nieuwwaarderegeling

Met deze aanvullende dekking krijgt u de nieuwwaarde van uw auto vergoed bij diefstal en total loss, mits uw auto jonger is dan 3 jaar. U kunt deze dekking alleen afsluiten als uw een All Risk autoverzekering en uw auto jonger is dan 3 maanden. 

Direct naar Verlenging Nieuwwaarderegeling

Schade

Schade melden

Schade kunt u bij Generali direct online melden. Ook kunt u schade telefonisch aan ons doorgeven. Stuurt u liever een appje? Meldt de schade dan via WhatsApp. Kies zelf het kanaal dat het best bij u past.  

Ga direct naar onze contactgegevens om schade te melden. Meer informatie over schade melden

Europees Schadeformulier

U ontvangt bij het afsluiten van uw autoverzekering ook een digitaal Europees Schadeformulier. Dit formulier is niet verplicht, maar wel handig om in uw auto te hebben. Dit schadeformulier gebruiken verzekeraars bij de afwikkeling van schade na een ongeval.

Hulpdienst na ongeluk

Gratis hulp

Als u niet meer verder kan rijden, dan krijgt u gratis hulp van Generali. Dit doen wij bij een verkeersongeval, diefstal, brand of een andere plotselinge van buiten komende oorzaak. 

U bereikt de Generali Help Service 24 uur per dag, via telefoon (020) 660 44 88 (vanuit Nederland) of +31 20 660 44 88 (vanuit het buitenland).

Hulp in Nederland

Bij pech in Nederland, brengt onze hulpdienst u naar een plek in Nederland naar keuze. 

Hulp in het buitenland

Bij pech in het buitenland, vervoeren wij uw beschadigde auto naar het dichtstbijzijnde erkende garagebedrijf. Kan de auto nog wel rijden, maar zijn u en de passagiers niet meer in staat om de auto zelf te besturen? Dan overleggen wij met u hoe wij uw auto, uzelf en uw passagiers terugbrengen naar Nederland. 

Vervangend vervoer

Kan uw auto niet binnen 7 dagen gerepareerd worden? En bent u verzekerd voor de schade aan uw eigen auto? Dan krijgt u voor maximaal 7 dagen een vervangende auto (exclusief brandstof). Deze vervangende auto is van dezelfde klasse of een lagere klasse dan uw auto.

Uw eigen auto vervoeren wij naar Nederland. Dat doen wij alleen als de restwaarde van uw auto hoger is dan de kosten van het vervoer. Zijn de kosten hoger, dan vergoeden wij de kosten van het achterlaten van uw auto. U ontvangt dan de restwaarde. 

Schade zelf betalen of claimen?

Ook als u een klein schadebedrag claimt, kunt u schadevrije jaren verliezen. Het is daarom verstandig om uit te rekenen of de extra premie die u moet betalen opweegt tegen het schadebedrag. Soms is schade zelf betalen voordeliger

Hoogte schadevergoeding

Hoeveel en of u een schadevergoeding krijgt, bepalen wij in een aantal stappen. We kijken naar waar de schade is ontstaan en welke verzekering u heeft afgesloten? Ook de leeftijd van uw auto speelt een rol bij de hoogte van de schadevergoeding.

Hoe bepalen wij de schadevergoeding bij autoschade

Schadevrije jaren

Elk volledig verzekeringsjaar waarin u geen schade veroorzaakt, levert een schadevrij jaar op. Hoe meer jaren u schadevrij rijdt, des te meer korting u krijgt op uw autoverzekering.

U kunt ook schadevrije jaren verliezen. Dit gebeurt als u een schade claimt die u heeft veroorzaakt of die is ontstaan door vandalisme. Per schuldschade verliest u 5 schadevrije jaren. De hoogte van het schadebedrag bepaalt niet hoeveel jaren u terugvalt op de Bonus-malusladder

No blame, no claim

Fietsers en voetgangers zijn kwetsbaar in het verkeer. Daarom geeft de wet hen extra bescherming. Als u betrokken raakt bij een ongeluk met een fietser, kan hij of zij u hiervoor aansprakelijk stellen zonder dat dit uw schuld hoeft te zijn. Generali is dan bij wet verplicht om deze schade te vergoeden.

Wat is verzekerd?

De Generali autoverzekering heeft een uitstekende dekking, maar soms vergoeden wij schade niet. Bijvoorbeeld als u zelf een ongeluk veroorzaakt en lichamelijke en geestelijke schade oploopt. U kunt dit wel verzekeren met onze aanvullende verzekeringen Schade Inzittenden of Ongevallen Inzittenden

Meer informatie over wat is verzekerd en wat is niet verzekerd

Afsluiten en wijzigen

Direct online verzekeren

Bij ons kunt u uw auto direct verzekeren. Heel eenvoudig online. Handig als u bij de dealer staat en u nog een autoverzekering moet regelen. Bereken uw premie, vul uw gegevens u kunt direct een autoverzekering aanvragen. In de meeste gevallen ontvangt u al binnen enkele minuten uw polis en groene kaart in uw mailbox.

 

Bereken uw premie

Goedkope Autoverzekering

Eerlijke prijs

Zoekt u een goedkope autoverzekering met een lage premie? Bij Generali betaalt u een eerlijke prijs en kiest u zelf de dekking die het best past bij uw situatie. Of u nu gaat om WA, WA Plus of Allrisk, u bepaalt. Als u meer zekerheid wilt, kunt u uw autoverzekering uitbreiden met een aanvullende dekking. Zo heeft u voor uzelf altijd de beste en goedkoopste autoverzekering.

Premie autoverzekering

De kosten van een autoverzekering zijn voor iedereen anders. De hoogte van uw premie hangt af van verschillende factoren, zoals uw woonplaats, uw leeftijd, kenmerken van uw auto, hoeveel kilometers u rijdt, hoeveel schadevrije jaren u heeft en de dekking die u kiest. Hoe bepalen wij de premie van de autoverzekering

Korting  Bonus-malusladder

De Bonus-malusladder is een regeling die bijna alle verzekeraars gebruiken. In totaal bestaat de ladder uit 21 treden en uw korting is afhankelijk van uw trede. Kiest u voor een Generali Autoverzekering, dan zijn uw opgebouwde schadevrije jaren bepalend voor de trede waarop u begint.

Heeft u nog geen schadevrije jaren opgebouwd? Dan begint u bij ons op trede 6. Dat is onze opstaptrede en staat bij ons gelijk aan 40% premiekorting.

Meer informatie over de bonus-malusladder

Dagelijks opzegbaar

Bij Generali is uw autoverzekering dagelijks opzegbaar. Dat is niet altijd gebruikelijk. Sommige verzekeraars hanteren jaarcontracten of een maand opzegtermijn. Bij ons bepaalt u wanneer u de autoverzekering wilt opzeggen. Als u dat wenst, beëindigen wij uw verzekering per direct.

Auto verzekeren in weekend

Het voordeel van het afsluiten van een online autoverzekering, is dat u dit overal en altijd kan doen. Als u maar internet heeft. U kunt bij Generali dus ook een nieuwe autoverzekering afsluiten zaterdag of zondag. Bijvoorbeeld als u gaat kijken bij de dealer en daar de auto van uw dromen vindt. Een keuze kan dan snel gemaakt zijn. Regel altijd een autoverzekering voordat u gaat rijden.

Tweede auto verzekeren

Ook voor uw tweede auto kunt u een autoverzekering afsluiten. Als u een tweede auto koopt, kan het aantrekkelijk zijn om de autoverzekering ook bij Generali af te sluiten. Voor uw tweede gezinsauto krijgt u namelijk dezelfde premiekorting bij de Bonus-malusregeling als voor de eerste auto.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over de Generali Autoverzekering? Neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden uw vragen graag en geven praktische hulp of advies als u dat nodig heeft. Met alle aandacht voor uw persoonlijke situatie. Dat kan telefonisch,per e-mail, chat, Twitter of webformulier. Direct naar contactinformatie

Voorwaarden autoverzekering

Deze informatie is geschreven op basis van de voorwaarden Autoverzekering april 2016. Heeft u voorafgaand aan deze maand een autoverzekering afgesloten en wilt u informatie over de dekking van úw verzekering? Zoek dan de voorwaarden die voor u gelden. 

Werkt u liever met een adviseur? Een autoverzekering via een adviseur afsluiten is ook mogelijk. Wilt u uw verzekeringszaken door een adviseur laten regelen, maar heeft u nog geen adviseur? Vind eenvoudig en snel een adviseur bij u in de buurt.

Bereken uw premie en sluit direct uw autoverzekering af Bereken uw premie

Welke Autoverzekering heeft u nodig?

.WAWA Plus beperkt cascoAll Risk volledig casco
Schade aan anderen
Schade aan andermans spullen
Brand
Diefstal, inbraak, joyriding
Ruitbreuk
Botsing loslopende dieren  
Storm, hagel, overstroming
Vandalisme
Slippen en omslaan    
Te water raken
Aanrijding
Bereken premie

Handige links

Service & Advies

U kunt ons bellen

088 668 00 00 Bel mij terug
(lokaal tarief)


Chatten


Stel uw vraag

Vraag stellen
Generali verzekeringen

Ik maak verzekeren graag helder. Zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Paul Hofstra
Klantadviseur

Schade melden en dan?

  1. U meldt de schade

    Schade melden kan telefonisch, online of per post. Stuur uw schadefoto’s, eventueel een proces-verbaal en het ingevulde Europees Schadeformulier naar ons toe.

  2. Controle

    Wij nemen de schademelding in behandeling en controleren of het gaat om blikschade, letselschade of diefstal. Binnen 1 werkdag sturen wij u de bevestiging van uw schademelding.

  3. Vergoeding of schade-expert

    Is de schade verzekerd, dan vergoeden wij de reparatie. In sommige gevallen schakelen we een schade-expert in. Deze neemt contact met u op.

  4. Uitbetaling schade

    Heeft u recht op een schadevergoeding? Wij betalen het schadebedrag zo snel mogelijk aan u, uw adviseur of een Schadegarant-garage uit.

GERELATEERDE BLOGS

Whatsappen in de auto

Whatsappen in de auto

Door ERIK WEERTS

Even aan appje checken of in de file door uw Facebook-timeline scrollen. Ook in de auto kijken we uit gewoonte naar onze smartphone. Dat zorgt natuurlijk voor levensgevaarlijke situaties op de weg. Hoe zijn die onveilige fratsen eigenlijk verzekerd?

Gratis wintercheck bij winterbanden Kwikfit

Gratis wintercheck bij winterbanden Kwikfit

Door MIEKE FRANSEN - VERHOEF

Of u deze winter nu op wintersport gaat of dagelijks naar uw werk rijdt of in het weekend uw familie aan de andere kant van het land bezoekt, het is belangrijk dat u geen hinder ondervindt door slecht zicht of in de kou komt te staan door een lege accu. Heeft u een Generali Autoverzekering? Profiteer dan nu van een leuke actie bij KwikFit. Dan gaat u deze winter veilig en verzekerd van goed zicht de weg op.

Geen gratis ruitreparatie op parkeerplaats

Geen gratis ruitreparatie op parkeerplaats

Door WILLIE BRAKELS

Iemand benadert u op de parkeerplaats van uw supermarkt. Hij heeft een sterretje in uw voorruit ontdekt en biedt aan om uw glasschade ‘gratis’ ter plekke te repareren. De man beweert dat uw verzekeraar het herstel vergoedt. Is dat wel waar?


Regel uw zaken eenvoudig online

Ervaringen van onze klanten

Gemiddelde klantbeoordeling

8,6
Generali scoort gemiddeld een 8,6 gebaseerd op 956 beoordelingen.

Recente ervaringen

Frits, Bocholtz, 7 november 2016
Het gaat snel, men kan goed met elkaar mailen, er word ook snel gereageerd op de mail, de prijzen zijn super, wat wil men nog meer?
Martien, VIANEN UT, 4 november 2016
Snel de polis binnen. Tot nu toe tevreden. Geen opmerkingen

Generali krijgt als klantcijfer een 8,3
Generali krijgt als klantcijfer een 8,3
Veilig en vertrouwd
Veilig en vertrouwd
Onafhankelijk beoordeeld met een 8,5
Onafhankelijk beoordeeld met een 8,5